Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2014

Takdir Kita.

"Walau sedekat mana pun kau dan aku, takdir belum tentu memihak pada kita." - Dika
"Bukan aku tak pernah mencuba, tapi kau yang pergi sebelum sempat semuanya terungkai." - Nina
****
Rindu. Kenapa perasaan rindu tu boleh wujud? Orang cakap, kalau tengah malam macam ni, kita rindu dia, maksudnya dia tengah mimpikan kita. Betul ke? Ke aku yang pandai pandai buat ayat putar belit sendiri? Nina dah mengelamun jauh. Jam di dinding di perhatikan. 2.50 pagi. Dika dah tidur ke?
Lagu Lucky berkumandang dengan tiba tiba. Tangan mencapai Z10 di atas nightstand. Nama Dika tertera di skrin. Macam tahu je Amna fikir pasal dia. Laju Nina slide button answer.
"Assalammualaikum. Tak tidur lagi?" Nina pandang telefon pelik. Apa punya soalan ni. Serious ni Dika.
"Wa'alaikumusalam. Kalau tidur, saya tak angkat call awak ni. Nak apa?" Nina jawab style kerek dia.
"Okay sorry. Hm, saya rasa macam awak rindu saya." Orang sebelah sana tarik senyum.
Nina be…